PreeklampsijaPreeklampsija je bolezensko stanje v nosečnosti, ki predstavlja enega glavnih vzrokov obolevnosti ter umrljivosti mater in novorojenčkov. Navadno se pojavi po dvajsetem tednu nosečnosti. Največje tveganje za nastanek bolezni je v prvi nosečnosti, pri čemer v tem primeru obstaja tudi večja verjetnost ponovitve v morebitnih naslednjih nosečnostih. Glede na obdobje pojava znakov bolezni ločimo nacepljeno preeklampsijo (pojavi se pred dvajsetim tednom nosečnosti), in preeklampsijo, značilno za kasnejše obdobje nosečnosti (pojavi se po dvajsetem tednu nosečnosti).


     

Pomen beljakovin v nosečnostiNosečnost močno zaznamuje delovanje ženskega telesa, presnovne prilagoditve namreč prinesejo spremembe v potrebah po določenih hranilih, še posebno po beljakovinah, ki so med nosečnostjo (in tudi po porod) za telo izjemno pomembne.

 

SAD sindrom ali sezonska depresijaPriznam, tudi sama sem pred časom prvič slišala za "sezonsko depresijo", še manj sem poznala kratico SAD (Seasonal affective Disorder). In kaj sploh je sezonska depresija in zakaj sem se odločila, da pišem o njej

Je vrsta depresije, ki se vsako leto pojavi ob istem času (pozimi), prizadene pa bolj pogosto žensko populacijo. Gre za motnjo razpoloženja, ki obsega vsakoletno doživljanje depresivne epizode v zimskih mesecih, ko je manj naravne sončne svetlobe.


 

HujšanjePraktično na katerikoli medij naletiš danes, se skoraj ni mogoče izogniti besedi hujšanje. Pri meni gre nekako takole: odprem žensko revijo - dieta za spomladansko hujšanje; brskam po socialnih omrežjih - reklame za 1001 produkt za hujšanje; brskam po internetu – po ekranu švigajo oglasi za čudežne tablete za izgubo kilogramov.

Si se kdaj vprašala kam za vraga smo prišli z vsem tem marketingom, ki je okoli nas in ne ponuja ničesar, ampak res praktično ničesar, razen prazne denarnice. Obvaruj se marketinških diet in razmišljal s svojo glavo, predvsem pa se izogibaj načinom in produktom za čudežno hujšanje brez telovadbe ali s pomočjo čudežnih tablet.


   

2021 05 hemeroidi 00Ena izmed najbolj zoprnih in neprijetnih stvari, ki nas lahko prizadanejo, so nedvomno hemeroidi 😫 Že samo zato, ker so na najbolj intimnem delu našega telesa, predvsem pa zaradi vseh neprijetnosti, ki jih prinesejo s seboj.

Žal je tako, da hemeroidi ne prizanašajo niti nosečkam niti mamicam po porodu. Ima jih približno tretjina nosečnic, na srečo pa kot po pravilu niso nevarni ne za nosečnico niti za plod 😇 Navadno se pojavijo v zadnjem trimesečju nosečnosti ter v poporodnem obdobju.


   

Bazalni metabolizemBMR ali bazalni metabolizem pomeni energijske potrebe tvojega telesa za njegovo osnovno delovanje. BMR je odvisna od starosti, spola in telesne teže posameznika (moški imajo povprečno več mišic in manj maščobe od žensk, mišice pa so bolj aktivne kot moški, zato so energijske potrebe pri slednjih v osnovi višje).


2021 04 misicna masa 00Človeško telo je zgrajeno kompleksno, je anatomska struktura, ki ima genski zapis in skeletno-mišični sistem ter organi imajo določene svoje zakonitosti.

Zato vse tiste, ki želite imeti samo veliko in stoječo zadnjico in čvrste noge, naj vas razočaram. Na žalost ponavadi ne gre tako, da dobimo mišično maso samo na določenem delu telesa in ponavadi je ravn tako, da prej dobimo mišice tam, kjer nočemo kot pa na delih telesa, kjer to ful želimo.


2021 04 urinska inkontinenca 00Tudi ti spadaš med nešteto mamic, ki se soočajo s urinsko inkontinenco?

Na žalost se velika večina mamic srečuje s to zares nadležno neprijetnostjo. Ampak dobra novica je, da se jo da kar močno zminimizirat oziroma sanirat do te mere, da ni več tako zelo motljiva. Zakaj po porodu sploh pride do urinske inkontinence?


2021 04 poporodna depresija 00Ne poznam mamice, ki se ne bi po porodu vsaj 1x srečevala s simptomi kot so močna TRUJENOST, TESNOBA, nezadovoljstvo, STRAH pred novo odgovornostjo (v zvezi z dojenčkom), nihanje razpoloženja ipd.
Tudi SAMA sem se spopadala s temi simptomi, sploh po 1. porodu, ko je dobesedno vse novo, kar naenkrat tvojega časa ni več, pač pa nastopi nova in najbolj zahtevna služba v življenju.

2021 04 trebuh po porodu 00Ena izmed najpogostejših stvari, ki mi jih moje vadeče napišejo, preden se previč srečamo v živo je ta, da so že nekaj mesecev po porodu in je njihov trebuh še vedno videti takšen kot da so v 5. mesecu nosečnosti.
Ampak, da vas potolažim - to je normalen pojav pri skoraj večini mamic po porodu, prav tako pa ni nujno (samo) povezan z maščobnimi zalogami na trebuhu, nasprotno največkrat je vzrok v napihnjenosti , ali hormonskih spremembah.

2021 04 vaje za koroni 00Na žalost je danes situacija takšna, da vsi že poznamo koga, ki je prebolel tale super nadležni koronavirus, ki nam res ne prizanaša.
Veliko je o koronavirusu še tudi neraziskanega, zato bomo verjetno šele v prihodnosti vedeli kakšno škodo le-ta povzroča telesu tistega, ki je virus prebolel. Ker pa je med obolelimi tudi veliko mladih, športno aktivnih, se vse bolj tud zastavlja vprašanje kako in kdaj začeti s športno aktivnostjo po prebolelem virusu?

Ker je med vami veliko takšnih, ki me sprašujejo kako si ob službi in vsakodnevnih obveznostih urediti prehrano, sem se odločila, da vam napišem primer uravnoteženega jedilnika za 1 dan. To vam bo dalo ideje kaj in kako kombinirat in katera živila uživat v določenem delu dneva.

zdrava prehrana


Sindrom policističnih jajčnikov (PCOS) ni več redka diagnoza med ženskami v rodni dobi, saj za njim trpi nekje do 10% žensk. Dejansko gre za eno najpogostejših motenj neplodnosti pri ženskah, je pa tudi razlog za številne druge zdravstvene nevšečnosti (akne, izpadanje las, povečanje TT, neredne mestruacije), prav tako pa povečuje nastanek diabetesa, bolezni srca ter določenih ginekoloških obolenj.
PCOS
 

Danes bomo govorili o bolezni, za katero večina od vas verjetno misli, da gre izključno za bolezen starejših, a ni tako. Osteoartritis se pojavlja tudi pri mladi populaciji (vedno več na žalost) in je (lahko) povezan tudi s pretirano športno aktivnostjo.
osteoartirtitis

Zate sem pripravila nekaj zelo preprostih strategij za zmanjšanje telesne teže, katere boš lahko uporabila v vsakdanjem življenju. Zavedaj se, da tudi malenkosti pomenijo premik naprej in ne rabiš vedno posegat po drastičnih spremembah na hitro, življenjski slog najbolj učinkovito spremeniš prav postopoma, po korakih.

dieta


Železo je sestavina aktivnih skupin, ki prenašajo kisik in elektrone (hemoglobin, mioglobin, različni encimi). Človeško telo vsebuje 2-4 gramov železa. Pomanjkanje železa, zlasti v nosečnosti, lahko negativno vpliva na fizično zmogljivost, prav tako moti termoregulacijo.

železo v nosečnosti


Večkrat v strokovnih člankih naletim na koristi aerobne (kardiovaskularne) vabde, zato se mi zdi primerno in pošteno, da vam povem kako velike koristi ima za naše telo vadba z bremeni (utežmi, kettlebeli, medicinkami, ipd.).
 
uteži
 

  1. Boleča sramna kost v nosečnosti (Simfizioliza)
  2. Ali so treningi v fitnesu pri nosečkah zdravi zate in za plod?
  3. 3 ključne vaje kot osnova za tek po porodu
  4. Ali lahko treniram v času menstruacije ?????
  5. ALI LAHKO PREPREČIM NOSEČNIŠKI DIABETES ?????
  6. KAJ JE NOSEČNIŠKI DIABETES in ALI LAHKO DOLETI TUDI MENE
  7. ALI SE DA POMAGATI, ČE VAS DOLETI PROLAPS MEDENIČNIH ORGANOV?
  8. KAJ JE POVEŠENJE (PROLAPS) MEDENIČNIH ORGANOV IN KAKO GA LAHKO PREPREČIM?
  9. VADBA V ČASU DOJENJA ???? - DA ali NE?
  10. Treningi v nosečnosti - katerim vadbam se je bolje izogniti?
  11. Tek v nosečnosti - zdrava ali škodljiva izbira?
  12. RECEPT ???? Zdrava (beljakovinska) tortica, oblita s temno čokolado ???? v 5 MINUTAH!
  13. KAJ NAJ JEM PO PORODU, DA SE NE ZREDIM ?????
  14. S trebušnim dihanjem ZMANJŠAŠ željo po NEZDRAVI HRANI
  15. ALI MAMICE PO PORODU???? LAHKO IZVAJAJO "PLANK"?????
  16. KAKO PRAVILNO DVIGOVATI SVOJEGA DOJENČKA?
  17. Test za diastazo sramne kosti (Simfizioliza)
  18. VAJA ZA STABILIZATORJE TRUPA
  19. PREHRANSKI DODATKI ZA ŠPORTNIKE? DA ALI NE?
  20. PORABA KALORIJ PRI POSAMEZNIH ŠPORTIH - ALI JE SPLOH POMEMBNO?
  21. DIETE V ČASU DOJENJA ????? NE, HVALA!
  22. KAKO SHUJŠATI BREZ, DA BI DVIGNILI RIT?????
  23. VEČNA DILEMA: KAKŠNO VADBO IZBRATI IN KOLIKO TRENIRATI?????
  24. VEČNA DILEMA - KATERO VADBO IZBRATI IN KOLIKO TRENIRATI
  25. NOSEČKE, vas kaj matra JUTRANJA SLABOST?
  26. POZOR: Nekaj mi hoče pasti spodaj ven, kaj je to??????
  27. OTROK SE JE RODIL, ZAKAJ ŠE VEDNO ZGLEDAM NOSEČA ????⁉️
  28. ZAKAJ IMAM PROBLEM PRI PRIDOBIVANJU MIŠIC NA DOLOČENIH DELIH TELESA ?????
  29. URINSKA INKONTINENCA PO PORODU
  30. KAKO PO PORODU ČIMHITREJE DO STARIH KONFEKCIJSKIH ŠTEVILK ?????
  31. KAJ DOBREGA TI PRINESEJO PRAVILNI TRENINGI Z UTEŽMI ????????‍♀️?
  32. NAJPOGOSTEJŠI POŠKODBI MODERNIH SEDEČIH SLUŽB ???? S trenažnim procesom jih uspešno saniraš ✅ ali drastično poslabšaš❌
  33. VISOK KRVNI TLAK V NOSEČNOSTI - PREEKLAMPSIJA ????
  34. ALI OBSEDENOST S TRENINGOM in STRADANJE POMENI BOLJŠE REZULTATE ALI BOLEZEN?
  35. ALI JE KARDIO VADBA RES KLJUČ ZA OBLIKOVANJE TELESA ????????‍♀️?
  36. MOTNJE HRANJENJA - nekaj, kar osebni trener ne sme spregledati????
  37. TRENINGI ZA CELO TELO ALI IZOLACIJSKI TRENINGI ?????
  38. ZGUBIT HOČEM MAŠČOBO NA TREBUHU IN NOGAH! Kako?????????
  39. JAGODNA FANTAZIJA BREZ HIDRATOV ????
  40. NAJPOGOSTEJŠI POŠKODBI MODERNIH SEDEČIH SLUŽB ????
  41. MANDLJEVO BANININI MUFFINI (ki vedno uspejo ????) in so še boljši kot original ?????
  42. DIASTAZA RECTUSA - kaj je in zakaj nastane?
  43. NOSEČNICE, NE POZABIT NA DOVOLJ BELJAKOVIN ????
  44. KAJ JESTI PO TRENINGU IN ZAKAJ NIKAKOR NE STRADATI ?????
  45. PANIKA - KAKO NAJ SHUJŠAM ?????
  46. ALI DOJEČE MAMICE LAHKO UŽIVAJO BELJAKOVINSKE DODATKE?
  47. ALARM - nosečkin dnevnik: "Spet me boli križ" ????
  48. ZAKAJ JE RAZTEG PO TRENINGU TAKO POMEMBEN?
  49. OGLJIKOVI HIDRATI - VIR ENERGIJE ALI VZROK ZA TEŽAVE ????
  50. KAKŠNA VADBA OB HIPOTIROZI ?????
  51. TELESNA VADBA OB BOLEZNI ŠČITNICE - DA/NE in KAKŠNA ????????‍♀️?
  52. SAD Syndrom ali sezonska depresija in pomen telesne vadbe ????
  53. POPORODNA DEPRESIJA (še vedno tabu) ?????
  54. NOSEČKE IN TEŽAVE S ŠČITNICO 🤰🆘
  55. ALARM ???? Kako prepoznati težave s ščitnico?
  56. KAKO NE IZGUBITI MOTIVACIJE ZA TRENINGE ?????
  57. OZAVEŠČANJE - BOLEZNI ŠČITNICE PO PORODU
  58. IZPOVED NOSEČKE: "SPET ME BOLI KRIŽ ????" KAJ STORITI?
  59. RODILA SEM ???? KAJ PA ZDAJ? KAKO IN KDAJ ZAČETI Z VAJAMI PO PORODU ?????
  60. POMEMBNA STA TRUD IN VOLJA, NE PA GENETIKA
  61. NOSEČNIŠKI DIABETES???? SKRIVNOST je v KOMBINACIJI ŽIVIL????
  62. Zakaj po porodu NE prehitro izgubiti odvečnih kilogramov?
  63. PORODNIŠNICE, KJE PA JE OZAVEŠČANJE GLEDE POMENA PRAVILNE POPORODNE VABDE?

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat