Ne bom zgrešila, če bom napisala, da se velika večina doječih mamic po porodu vsaj 1x obremenjuje s svojo postavo/težo in zaradi tega načrtno izpušča obroke ali pa se celo posluži diete, da bi čimprej prišla do stare postave. Ampak ni vse tako enostavno kot morda zveni.

IMG 20190821 185628 768x1024


 

Večina ljudi, ki jih poznam, nekako ni zadovoljnih s svojim izgledom. Večina izmed teh (sploh ženske populacije) bi raje imelo kakšen kilogram manj, pa pri misiji "Kako shujšati" delajo zelooo veliko napako. Velika večina želi namreč shujšati kar iz kavča v dnevni sobi in se zatekajo k raznim "čudežnim" preparatom za hujšanje, za katere proizvajalci (sumljivega porekla) jamčijo, da bodo začetek njihove poti k izgubi kilogramov. In kar se ljudem zdi najboljše? Da jim za izgubo kilogramov ne bo potrebno prav nič narediti! Verjetno mi ni treba posebej poudarjati, da je to ena največjih laži, ki je produkt današnjega invazivnega marketinga ter zavajajočih medijev). Kar je najbolj žalostno pa je to, da se vse več ljudi zateka k takšnim "instant" in tudi za zdravje škodljivim nasvetom oz. produktom.

IMG 20190817 083257 768x1024


 

Najprej se je treba zavedati svojega cilja, torej kaj želimo s pomočjo vadbe doseči. Nekomu je cilj povečanje mišične mase, drugemu povečanje moči ter vzdržljivosti, spet tretjemu izboljšanje kondicije, ... V prvi vrsti se je torej potrebno vprašati kaj sploh želimo? Če nekdo npr. želi drastično povečati mišično maso, je jasno, da za dosego rezultata ne bo treniral enako kot nekdo, ki mu je cilj izboljšanje splošnega počutja, kondicije, in splošne telesne pripravljenosti. Prav tako ne bo enako treniral nekdo, ki ima 20 in nekdo, ki ima 50 let. Tudi ni vsak šport optimalna izbira za vsakogar oziroma izbrati moramo aktivnost, ki nam ustreza ter nam bo pomagala na poti do našega cilja.

IMG 20190727 185240 768x1024


 

Najprej se je treba zavedati svojega cilja, torej kaj želimo s pomočjo vadbe doseči. Nekomu je cilj povečanje mišične mase, drugemu povečanje moči ter vzdržljivosti, spet tretjemu izboljšanje kondicije, ... V prvi vrsti se je torej potrebno vprašati kaj sploh želimo? Če nekdo npr. želi drastično povečati mišično maso, je jasno, da za dosego rezultata ne bo treniral enako kot nekdo, ki mu je cilj izboljšanje splošnega počutja, kondicije, in splošne telesne pripravljenosti. Prav tako ne bo enako treniral nekdo, ki ima 20 in nekdo, ki ima 50 let. Tudi ni vsak šport optimalna izbira za vsakogar oziroma izbrati moramo aktivnost, ki nam ustreza ter nam bo pomagala na poti do našega cilja.

IMG 20190727 185011 768x1024


 

Mene na veliko srečo ni, čeprav baje doleti okoli 80% bodočih mamic. Sem pa na za vse tiste, ki se spopadate z njo, zbrala nekaj nasvetov, ki bi vam lahko olajšale prve 3 mesece nosečnosti, ko se slabost navadno pojavlja:
 
119730640 1239014709805653 6764892030625771561 n
 

       

Tudi ti spadaš med nešteto mamic, ki se soočajo s to neprijetnostjo?

Na žalost se velika večina mamic srečuje s to zares nadležno neprijetnostjo ☹️ Ampak dobra novica je, da se jo da kar močno zminimizirat oziroma sanirat do te mere, da ni več tako zelo motljiva ???? Zakaj po porodu sploh pride do urinske inkontinence?

106630964 632433397359810 6437268278806410642 o


 

Poporodno obdobje vsekakor ni namenjeno "ekpress hujšanju", pač pa mora biti namenjeno predvsem:

regeneraciji telesa od ekstremnega napora (kot je porod)
skrbi za dojenčka
POSTOPNI in PRAVILNI krepitvi posameznih ciljnih mišičnih skupin (sprva globoke trebušne mišice, ki so osnova za kakršnekoli kasnejše treninge; sčasoma se začne krepitev celotnega telesa)
skrbi za zdrave in hranljive obroke

100682690 610701379533012 1795145473296695296 o


 

GOLF KOMOLEC ⛳️

Danes spoznavamo poškodbo, za katero je značilna bolečine pri upogibu zapestja in držanju stvari v roki. Dejansko gre za vnetje, ki prizadane notranji ali medialni del epikodila (izboklina na nadlahtnici). Na epikodil se priraščajo tetive mišic, ki gibljejo zapestje in prste. Iz slednjega sledi, da je prav preobremenitev mišic v zapestju, dlani in prstih vzrok za vnetje v komolcu. Gre pravzaprav za preobremenitveni sindrom, ko nastanejo spremembe zaradi enakih ali podobnih sil na posamezen del telesa.

99423838 606618473274636 3152736020827471872 n


S trenažnim procesom jih uspešno saniraš ali drastično poslabšaš

TENIŠKI KOMOLEC ????

Strokovno gre za vnetje pokostnice na narastišču mišic iztegovalk na zunanji strani komolca. Kljub zanimivemu imenu in avtomatskemu povezanju s tenisom gre za poškodbo, ki vas lahko doleti tudi, če še nikoli niste držali v roki teniškega loparja. Zanjo je značilna pekoča in ostra bolečina na zunanjem delu komolca, točneje na mestu, kjer se mišice podlahti s svojimi kitami povezujejo z nadlahtnico.

98036731 606617593274724 7471849223533625344 n


diastaza rektusaKer je diastaza rektusa  dejansko največkrat postavljeno vprašanje s strani mamic po porodu, bomo še 1x osvežili znanje o njej

Pomeni razmak preme trebušen mišice (m.rectus abdominis). Največkrat se pojavi med nosečnostjo in porodom, pogosto pa tudi pri ženskah, ki še niso rodile (predvsem pri profesionalnih športnicah) in pa moških. Med nosečnostjo zaradi rasti trebuha pride do razmika notranjih trebušnih mišic. Gre za to, da se prema trebušna mišica (rectus abtominus), ki poteka čez celo dolžino trebuha, torej od prsnice so sramne kosti, razmakne. Zanimivost: diastaza rektusa se pojavi pri kar 2/3 nosečnic v zadnjem trimesečju nosečnosti 


Nosečnost močno zaznamuje delovanje ženskega telesa, presnovne prilagoditve namreč prinesejo spremembe v potrebah po določenih hranilih, še posebno po beljakovinah, ki so med nosečnostjo (in tudi po porod) za telo izjemno pomembne. Beljakovine namreč uravnavajo celoten proces nosečnosti, poleg tega pa vplivajo na izid nosečnosti, novorojenčevo telesno težo, telesno sestavo ter otrokovo dolgoročno zdravje????

96241896 601510080452142 8008254256136060928 o


Ogromno žensk, ki jih srečujem ali z njimi pričnem trenirat, delajo veliko napako. Po treningu namreč ne pojejo dovolj ali celo ničesar (tudi takšni eksremi se najdejo). Ne rabim verjetno poudarjat, da to NI PRAVILEN PRISTOP in si z njim lahko celo resno škodujete. Naše telo na treningu porablja energijske zaloge, ki so po treningu (sploh, če je ta intenziven) izpraznjene in potrebujejo "polnitev". Podobno je pri avtu - če gremo z njim na dolgo pot, nam je vsem jasno, da ga bomo morali slej ko prej "natankat", ampak ko gre za naše telo, pa vse prevečkrat delamo zares neumne napake ????‍♀️

96226243 601505653785918 9169356122958594048 o


Tega vprašanja res ne maram preveč. Zdi se mi tako brezidejno, tako brez volje in motivacije, tako brezupno. Pomislite kako bi bilo, da bi se na vseh področjih spraševali podobno, npr. "Kako naj se naučim dela v službi", "Kako naj se naučim kuhati", "Kako naj vzgajam otroke, če mi ne gre"...Ja, tko to je v življenju, da nobene stvari ne znamo "kar iz lufta", ker če bi blo tko, bi čist vse stvari delal sami in nikoli ne bi rabil pomoči od nikogar. In ker nismo vseznalci, je jasno, da se velik žensk ukvarja tut s tem kako za vraga naj zgubijo kilograme.

94022421 589512384985245 6669029014532784128 n


Ker poporodno obdobje močno zaznamuje delovanje ženskega telesa, presnovne prilagoditve prinesejo spremembe v potrebah po določenih hranil: ključnega pomena so beljakovine, ki so v poporodnem obdobju še večjega pomena kot sicer. Mamice, naj vam napišem samo 1 razlog zakaj se vam po porodu splača uživati več beljakovin - ker je okrevanje po porodu bistveno hitrejše, beljakovine so poleg vode namreč najpomembnejša snov v našem telesu in osnovni gradniki naših mišic ?


Marsikdo mi ne verjame, ko povem, da sem večino življenja pretežno jedla ogljikove hidrate. Ampak sem jih res ????! Vem, da se mi na postavi ne pozna in to dvema porodoma navkljub. Ampak sčasoma sem prihajala do spoznanja, da mi OH ne "pašejo" več tako kot so mi včasih. No ja, saj mi tudi včasih niso, ampak, kako se naj bi pa uprla kruhu, pecivu, piškotom, krofom, sladkorju ipd., če se pa tako zelo dobri ?????

87453894 556166561653161 7842232471402840064 n


Gre za dokaj pogosto bolezensko stanje, kjer se delovanje ščitnice zmanjša, saj ne proizvaja dovolj ščitničnih hormonov trijodtironina (T3) in tiroksina (T4). Večina oseb z diagnosticirano hipotirozo (čeprav ne jedo nič več kot običajno) pridobi telesno težo, počutijo se utrujene (tako v mirovanju kot tudi ob telesni aktivnosti), zaspano, imajo težave s pomnjenjem in koncentracijo, pojavijo se lahko tudi simptomi depresije, ki posledično zmanjšajo motivacijo za sodelovanje pri izvajanju gibalnih/športnih in drugih običajnih (vsakodnevnih) aktivnostih ????

87485473 556110084992142 5958366880874889216 o


Med nosečnostjo prihaja do velikih fizioloških sprememb v ženskem telesu. Sama ščitnica se poveča in je tudi močneje prekrvljena. Povečajo se metabolične potrebe nosečnice in ploda, zaradi česar se tudi potrebe po ščitničnih hormonih povečajo. Ščitnični hormoni so ključni za normalen razvoj centralnega živčevja pri otroku, preskrba z materinimi ščitničnimi hormoni pa je še posebno pomembna v zgodnji nosečnosti, ko plod še nima lastne ščitnice.


Vsem znana slika iz fitnesa prve dni novega leta - nabito polno ljudi, naprave zasedene, vsi polni želje in motivacije, da bo to leto dejansko njihovo leto in da bodo naredili pozitivne spremembe ipd. Slika 20. dan novega leta pa - več ali manj prazen fitnes oziroma prisotni le eni in isti obrazi, ki so pridni skozi celo leto ????

IMG 20200104 105241 1728x2304


Kdaj naj začnem? Kako naj začnem? Katere vaje so varne za obdobje kmalu po porodu? Ali je OK, da z ustreznimi vajami počakam do 1. ginekološkega pregleda? To so večna vprašanja mamic po tem, ko je porod za njimi in si od njega kolikor toliko opomorejo. Takrat pa pride večini mamicam v zavest, da bo potrebno telo od poroda nekako sestaviti nazaj ????

IMG 20190604 162841 1024x768


Velikrat slišim od svojih strank ali pa znancev, prijateljev "Darja, kaj bi jaz dala za tako postavo kot jo imaš ti". Moj odgovor pa je, da ni vse v genetiki, ampak predvsem v vloženem trudu, ki se ti dolgoročno res krepko obrestuje????.

575782024 960x1280


Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat