Raztezanje - Zakaj je pomembno in zakaj ga ne po treningu ne izpuščaj?

2021 08 raztezanje 01V trenažnem procesu ni pomemben le trening, torej izklesanega in lepega telesa ne boš dobila le s treningom, pač pa je izjemno pomemben (in na žalost tudi prepogosto spregledan!) del trenažnega procesa tudi razteg.
 
Zakrčenost mišic ni težava mišičastih ljudi kakor mnogi zmotno menijo, razlog za takšno stanje namreč ni prekomerna mišična masa, ampak izguba gibljivosti kot posledica treninga z bremeni. Dejstvo je, da pri treningu z bremeni (sem seveda sodi tudi fitnes) poudarjamo predvsem krčenje (fleksijo) mišic, zaradi česar se krajšajo tudi mišična vlakna in rezultat so seveda skrajšane mišice, čemur strokovno pravimo »mišična zakrčenost«.
Zakaj je raztezanje (stretching) tako zelo pomembno❓ V kolikor ne delaš na svoji gibljivosti, tvoje mišice ostanejo zakrčene, kar dolgoročno vodi v kronične bolečine, poleg tega pa tudi s treningom narediš manj kot bi sicer lahko v kolikor bi bile tvoje mišice dolge, prožne in elastične, k čemur pripomore razteg po treningu ali pa stretching kot samostojen del tvojega trenažnega procesa. V kolikor mišic po treningu ne boš raztegnila, ne boš imela težav le z zakrčenostjo mišic, ampak bodo tvoje mišice tudi šibkejše (!), manj prožne in gibljive, počasnejša pa bo tudi njihova regeneracija, rezultat tega pa bo večja mišična bolečina dan po vadbi ("muskelfibr«).
Katere koristi tvojemu telesu prinaša razteg in s tem večja gibljivost?
✅ povečan obseg gibanja
✅ počasnejši upad funkcionalnosti zaradi staranja
✅ večja telesna simetrija
✅ odpravljanje stresa
✅ zmanjšana napetost
✅ sproščanje mišic
✅ manjša verjetnost za mišične krče
✅ manjše tveganje za poškodbe, zvinov in izpahov
✅ lajšanje mišičnih bolečin
✅ izboljšana kvaliteta življenja
Velja pravilo, da je mišice potrebno raztegovat, ko so najbolj prožne, torej, ko so ogrete ali pa utrujene.
rsz 120210722 163537 
DIHANJE ‼️ ima izjemen pomen pri samem raztegu, saj pripomore k doseganju višje stopnje sproščenosti, osredotočenosti in pravilnejšemu izvajanju vaj. V položaj raztega se tako vedno spustiš z izdihom, saj boš tako preprečila zavzemanje preveč skrajne pozicije, ki bi lahko privedla do bolečin. Skozi celoten razteg pa dihaj počasi in v enakomernem ritmu. Namen je namreč ta, da ostaneš sproščena tekom celotne vaje.
Potrebno je poudariti, da večja gibljivost tvojega telesa pomeni tudi pravilnejše izvajanje vaj oziroma gibalnih vzorcev v posameznih vajah, saj nepopolna gibljivost pomeni, da vaja ne more biti popolno izvedena. In v kolikor vaja ni popolno izvedena, učinek njene izvedbe ne bo takšen kot če bi bila. Boljša gibljivost poenostavljeno pomeni boljši efekt izvedenega treninga.

Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat