2021 04 poporodna depresija 00Ne poznam mamice, ki se ne bi po porodu vsaj 1x srečevala s simptomi kot so močna TRUJENOST, TESNOBA, nezadovoljstvo, STRAH pred novo odgovornostjo (v zvezi z dojenčkom), nihanje razpoloženja ipd.
Tudi SAMA sem se spopadala s temi simptomi, sploh po 1. porodu, ko je dobesedno vse novo, kar naenkrat tvojega časa ni več, pač pa nastopi nova in najbolj zahtevna služba v življenju.

 

2021 04 trebuh po porodu 00Ena izmed najpogostejših stvari, ki mi jih moje vadeče napišejo, preden se previč srečamo v živo je ta, da so že nekaj mesecev po porodu in je njihov trebuh še vedno videti takšen kot da so v 5. mesecu nosečnosti.
Ampak, da vas potolažim - to je normalen pojav pri skoraj večini mamic po porodu, prav tako pa ni nujno (samo) povezan z maščobnimi zalogami na trebuhu, nasprotno največkrat je vzrok v napihnjenosti , ali hormonskih spremembah.

         

2021 04 vaje za koroni 00Na žalost je danes situacija takšna, da vsi že poznamo koga, ki je prebolel tale super nadležni koronavirus, ki nam res ne prizanaša.
Veliko je o koronavirusu še tudi neraziskanega, zato bomo verjetno šele v prihodnosti vedeli kakšno škodo le-ta povzroča telesu tistega, ki je virus prebolel. Ker pa je med obolelimi tudi veliko mladih, športno aktivnih, se vse bolj tud zastavlja vprašanje kako in kdaj začeti s športno aktivnostjo po prebolelem virusu?

 

Ker je med vami veliko takšnih, ki me sprašujejo kako si ob službi in vsakodnevnih obveznostih urediti prehrano, sem se odločila, da vam napišem primer uravnoteženega jedilnika za 1 dan. To vam bo dalo ideje kaj in kako kombinirat in katera živila uživat v določenem delu dneva.

zdrava prehrana


 

Sindrom policističnih jajčnikov (PCOS) ni več redka diagnoza med ženskami v rodni dobi, saj za njim trpi nekje do 10% žensk. Dejansko gre za eno najpogostejših motenj neplodnosti pri ženskah, je pa tudi razlog za številne druge zdravstvene nevšečnosti (akne, izpadanje las, povečanje TT, neredne mestruacije), prav tako pa povečuje nastanek diabetesa, bolezni srca ter določenih ginekoloških obolenj.
PCOS
 

 

Danes bomo govorili o bolezni, za katero večina od vas verjetno misli, da gre izključno za bolezen starejših, a ni tako. Osteoartritis se pojavlja tudi pri mladi populaciji (vedno več na žalost) in je (lahko) povezan tudi s pretirano športno aktivnostjo.
osteoartirtitis

Zate sem pripravila nekaj zelo preprostih strategij za zmanjšanje telesne teže, katere boš lahko uporabila v vsakdanjem življenju. Zavedaj se, da tudi malenkosti pomenijo premik naprej in ne rabiš vedno posegat po drastičnih spremembah na hitro, življenjski slog najbolj učinkovito spremeniš prav postopoma, po korakih.

dieta


Železo je sestavina aktivnih skupin, ki prenašajo kisik in elektrone (hemoglobin, mioglobin, različni encimi). Človeško telo vsebuje 2-4 gramov železa. Pomanjkanje železa, zlasti v nosečnosti, lahko negativno vpliva na fizično zmogljivost, prav tako moti termoregulacijo.

železo v nosečnosti


Večkrat v strokovnih člankih naletim na koristi aerobne (kardiovaskularne) vabde, zato se mi zdi primerno in pošteno, da vam povem kako velike koristi ima za naše telo vadba z bremeni (utežmi, kettlebeli, medicinkami, ipd.).
 
uteži
 

Bolečina v predelu sramne kosti se dokaj pogosto pojavlja v obdobju nosečnosti, raziskave kažejo, da celo pri okoli 25% nosečnicah. Kje se najpogosteje pojavi bolečina? V področju križnično črevničnega sklepa, pri čemer bolečina lahko izžareva tudi drugam. Bolečina se lahko pojavi skupaj z bolečino v sramnični zrasti ali samo v sramnični zrasti.

Kateri so razlogi za bolečino sramne kosti?

Eden najpogostejših vzrokov je vpliv hormonov progesterona in relaksina, ki vplivata na  ligamente medeničnega obroča. Fiziološko se zmehčajo ligamenti v medenici in s tem naravno pripravijo porodni kanal na porod. Posledično se zgodi, da so sklepi medeničnega obroča bolj gibljivi, pri čemer problem nastane v kolikor mišice niso dovolj okrepljene, kar vodi v bolečine.


20160415 124841 979x1305

Katera je optimalna VADBA ZDRAVA za NOSEČKE srečke????

Včasih so govorili, da je nosečnost čas, ko ima bodoča mamica čas zase, za počitek in za uživat v smislu, da ji ni potrebno paziti na prehrano. Ampak pozabi, ti časi so že zdavnaj mimo ????

Zelo PRIPOROČLJIVO za nosečnice je namreč, da so tudi v obdobju nosečnosti telesno AKTIVNE, to pa velja tudi za tiste, ki prej aktivne niso bile.
Vsekakor sploh za slednje velja, da telesno vadbo izvajajo pod NADZOROM STROKOVNJAKA za vadbo nosečk in mamic po porodu, da se PREPREČI morebitne POŠKODBE in pri sami vadbi in naredi ZDRAVO prevencijo za OKREVANJE in stanje PO PORODU.????


20160415 124841 979x1305V kolikor si strastna tekačica in se teku tudi po porodu nikakor ne želiš odreči, je nujno, da predhodno okrepiš ključne mišične skupine, ki bodo delovale kot učinkovita prevencija pred morebitnimi poškodbami, ki lahko nastanejo pri teku po porodu ????. Spodaj naštevam 3 KLJUČNE vaje ????


2021 03 menstruacija 01

Vedno je veljalo neko nepisano pravilo, da vadba v času "tistih dni v mesecu" naj ne bi bila priporočljiva, saj da se stanje na tak način le še poslabša, bolečine v trebuhu so večje, krvavitev je močnejša ... Pa je temu res tako )">?????

Dejstvo je, da se nam v času menstruacije navadno ne da pretirano pretegniti in na trening le s težavo pomislimo ???? Predvsem pa pri večini žensk prevladuje prepričanje, da bomo našemu telesu s treningom v času menstruacije naredile škodo, a naj vas potolažim, na srečo to ne drži ????


Veliko mi pišete, ali je možno kaj narediti, da preprečimo nastanek nosečniškega diabetesa. Vedno sem bila mnenja, da je najboljša kurativa dobra preventiva in tako je tudi pri nosečniškemu diabetesu. Kot sem že omenila v eni od prejšnjih objav, veliko vlogo igra genetika (in pa starost), ampak v določeni meri lahko k (ne)nastanku nosečniškega diabetesa prispevate tudi same.

75279173 747964452336767 5793272937926623232 n1


Veliko nosečk se po tem, ko zanosi, žal mora spopadat z »nosečniškim diabetesom«. Ko ženska zanosi, se njen organizem prilagodi in razvijajočemu otroku dostavlja dodatno energijo. Maternica izloča hormone, ki poskrbijo, da telo postaja vse bolj odporno na inzulin. Na ta način se raven krvnega sladkorja poviša, včasih žal preveč, kar vodi v nosečniško sladkorno bolezen.

20151231 180835 979x1305 1200x1600


Medenično dno sestavlja skupina mišic in vezivno tkivo, ki so razpeti na dnu medenice. Delujejo podobno kot viseča mreža in podpirajo medenične organe (maternica, nožnica, črevo in sečni mehur). Koordinirano krčenje in sproščanje mišic omogoča nadzor nad odvajanjem vode in blata. Če te mišice oslabijo, ne morejo več opravljati svoje funkcije, organi, ki jih mišice podpirajo, se spustijo. To privede do neprijetnega pritiska v medenici, zdrsa oziroma spusta medeničnih organov, uhajanja urina in blata, manjša je tudi kvaliteta spolnega življenja.

prolaps


2021 03 tek po porodu 01Ker sem v stiku z veliko nosečkami, vse pogosteje opažam, da jih veliko izmed teče tudi, ko imajo že konkretno zaobljen trebušček. Tek je najcenejša in na videz najbolj preprosta izbira za vzdrževanje kondicije, pa je temu res tako tudi v času nosečnosti?

Potrebno se je zavedati, da četudi v prvem trimesečju nosečnosti povečini še ni vidnega trebuščka, to seveda ne pomeni, da se tedaj v ženskem telesu ne dogajajo prelomni procesi. Tedaj se npr. formirajo organi embrija (zarodka), hormona progesteron in relaksin pa pomagata mehčati mišice maternice, da se sproščajo in zagotavljajo prostor za rastočega dojenčka.


Hja, večno vprašanje mamic po porodu je kaj naj jedo, da bodo čimprej shujšale...O dietah v času materinstva (dojenja) sem že obširneje pisala, zato gotovo že veste, da nisem ravno zagovornica diet v poporodnem obdobju. Vsaka dieta, četudi še tako marketinško promovirana, ki daje nevemkakšne rezultate, je na dolgi rok obsojena na....neuspeh. Namreč, nihče se ni sposoben držati rigoroznih omejitev, ki bodo trajale neomejeno časa. Ok, za krajše obdobje ni take panike, ampak na dolgi rok - no go! Zato imam za vse mamice zelo dober nasvet (ki se ga poslužujem tudi sama): najboljša dieta je sprememba življenjskega sloga✔️. Edino ta je lahko dolgoročna in ni že vanprej obsojena na propad.

IMG 20190930 125302 1382x1843


Mamice imamo po porodu 2 ključni nalogi - okrepiti MMD (mišice medeničnega dna) in pa ostale stabilizatorje trupa oziroma globoke trebušne mišice. To je osnova za kakršnekoli nadaljnje vaje, če seveda želimo v 1. vrsti poskrbeti za naše zdravje, ki mora biti vedno na 1. mestu! Šele, ko/če bomo okrepile navedene mišične skupine, bo naše telo dovolj močno, da se lahko varno lotimo pravilne izvedbe vaj, ki morajo biti sprva seveda prilagojene mamicam po porodu.

IMG 20190617 193242 768x1024


STATIČNA DRŽA ali PLANK

Verjetno vas je zelo malo takšnih,ki za vajo plank (kot je njeno najbolj popularno poimenovanje) še ni slišalo oziroma je vsaj enkrat ni poizkusilo narediti. Strokovno je govora o eni izmed najboljših vaj za krepitev globokih trebušnih mišic oziroma stabilizatorjev trupa. Vaja je pogosto predstavljena kot ena osnovnih vaj za krepitev globokih trebušnih mišic, ampak temu še zdaleč ni tako - statična drža je zahtevna vaja, ki zahteva že kar nekaj predznanja, zavedanje svojega telesa in dobre telesne sposobnosti.

IMG 20190823 131328 1280x960

 


Povsod, ampak res dobesedno povsod nas zasipavajo z oglasi, kjer nam na vse pretegu vsiljujejo te in one dodatke k prehrani, ki bodo "poštimali" naše zdravje. Veliko ljudi se še vedno odloča za nakup prehranskih dodatkov le na podlagi všečnosti oglasa in se prej o samem izdelku sploh ne informira. Pa je resnica v tem, da ljudje, ki rekreativno športajo, prehranske dodatke nujno potrebujejo?

IMG 20190829 180224 768x1024


  1. DIETE V ČASU DOJENJA ????? NE, HVALA!
  2. KAKO SHUJŠATI BREZ, DA BI DVIGNILI RIT?????
  3. VEČNA DILEMA: KAKŠNO VADBO IZBRATI IN KOLIKO TRENIRATI?????
  4. VEČNA DILEMA - KATERO VADBO IZBRATI IN KOLIKO TRENIRATI
  5. NOSEČKE, vas kaj matra JUTRANJA SLABOST?
  6. POZOR: Nekaj mi hoče pasti spodaj ven, kaj je to??????
  7. OTROK SE JE RODIL, ZAKAJ ŠE VEDNO ZGLEDAM NOSEČA ????⁉️
  8. ZAKAJ IMAM PROBLEM PRI PRIDOBIVANJU MIŠIC NA DOLOČENIH DELIH TELESA ?????
  9. URINSKA INKONTINENCA PO PORODU
  10. KAKO PO PORODU ČIMHITREJE DO STARIH KONFEKCIJSKIH ŠTEVILK ?????
  11. KAJ DOBREGA TI PRINESEJO PRAVILNI TRENINGI Z UTEŽMI ????????‍♀️?
  12. NAJPOGOSTEJŠI POŠKODBI MODERNIH SEDEČIH SLUŽB ???? S trenažnim procesom jih uspešno saniraš ✅ ali drastično poslabšaš❌
  13. VISOK KRVNI TLAK V NOSEČNOSTI - PREEKLAMPSIJA ????
  14. ALI OBSEDENOST S TRENINGOM in STRADANJE POMENI BOLJŠE REZULTATE ALI BOLEZEN?
  15. ALI JE KARDIO VADBA RES KLJUČ ZA OBLIKOVANJE TELESA ????????‍♀️?
  16. MOTNJE HRANJENJA - nekaj, kar osebni trener ne sme spregledati????
  17. ZGUBIT HOČEM MAŠČOBO NA TREBUHU IN NOGAH! Kako?????????
  18. JAGODNA FANTAZIJA BREZ HIDRATOV ????
  19. NAJPOGOSTEJŠI POŠKODBI MODERNIH SEDEČIH SLUŽB ????
  20. MANDLJEVO BANININI MUFFINI (ki vedno uspejo ????) in so še boljši kot original ?????
  21. DIASTAZA RECTUSA - kaj je in zakaj nastane?
  22. NOSEČNICE, NE POZABIT NA DOVOLJ BELJAKOVIN ????
  23. KAJ JESTI PO TRENINGU IN ZAKAJ NIKAKOR NE STRADATI ?????
  24. PANIKA - KAKO NAJ SHUJŠAM ?????
  25. Ali doječe mamice lahko uživajo beljakovinske dodatke?
  26. ALARM - nosečkin dnevnik: "Spet me boli križ" ????
  27. ZAKAJ JE RAZTEG PO TRENINGU TAKO POMEMBEN?
  28. OGLJIKOVI HIDRATI - VIR ENERGIJE ALI VZROK ZA TEŽAVE ????
  29. KAKŠNA VADBA OB HIPOTIROZI ?????
  30. TELESNA VADBA OB BOLEZNI ŠČITNICE - DA/NE in KAKŠNA ????????‍♀️?
  31. SAD Syndrom ali sezonska depresija in pomen telesne vadbe ????
  32. POPORODNA DEPRESIJA (še vedno tabu) ?????
  33. NOSEČKE IN TEŽAVE S ŠČITNICO 🤰🆘
  34. ALARM ???? Kako prepoznati težave s ščitnico?
  35. KAKO NE IZGUBITI MOTIVACIJE ZA TRENINGE ?????
  36. OZAVEŠČANJE - BOLEZNI ŠČITNICE PO PORODU
  37. IZPOVED NOSEČKE: "SPET ME BOLI KRIŽ ????" KAJ STORITI?
  38. RODILA SEM ???? KAJ PA ZDAJ? KAKO IN KDAJ ZAČETI Z VAJAMI PO PORODU ?????
  39. POMEMBNA STA TRUD IN VOLJA, NE PA GENETIKA
  40. NOSEČNIŠKI DIABETES???? SKRIVNOST je v KOMBINACIJI ŽIVIL????
  41. Zakaj po porodu NE prehitro izgubiti odvečnih kilogramov?
  42. PORODNIŠNICE, KJE PA JE OZAVEŠČANJE GLEDE POMENA PRAVILNE POPORODNE VABDE?

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat