Ali so treningi v fitnesu pri nosečkah zdravi zate in za plod?

20160415 124841 979x1305

Katera je optimalna VADBA ZDRAVA za NOSEČKE srečke????

Včasih so govorili, da je nosečnost čas, ko ima bodoča mamica čas zase, za počitek in za uživat v smislu, da ji ni potrebno paziti na prehrano. Ampak pozabi, ti časi so že zdavnaj mimo ????

Zelo PRIPOROČLJIVO za nosečnice je namreč, da so tudi v obdobju nosečnosti telesno AKTIVNE, to pa velja tudi za tiste, ki prej aktivne niso bile.
Vsekakor sploh za slednje velja, da telesno vadbo izvajajo pod NADZOROM STROKOVNJAKA za vadbo nosečk in mamic po porodu, da se PREPREČI morebitne POŠKODBE in pri sami vadbi in naredi ZDRAVO prevencijo za OKREVANJE in stanje PO PORODU.????

Sicer pa glede intenzivnosti vadbe velja nepisano pravilo, in sicer, da je primerna vadba za nosečnice, pri kateri so še sposobne normalnega pogovora medtem, ko izvajajo vadbo (t.i. talk test). Pretirano potenje in pretirano visok srčni utrip namreč za nosečnost nista priporočljiva. Prav tako nosečke ne izvajajte kontaktnih športov oz. vadb, kjer obstaja določena verjetnost padcev oziroma udarcev, odsvetujem pa tudi vadbo v dodatno ogrevanih prostorih (kot sta npr. hot yoga ali pilates).

In kakšna  je potem primerna vadba za nosečnice????‍♀️? ????

Skladno z novimi smernicami ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologist) lahko nosečke tudi po koncu prvega trimesečja izvajajo vadbo LEŽE na hrbtu, če se sicer dobro počuti in nima zdravstvenih težav, priporočljivo pa je, da ima pri tem privzdignjen vrat in pa ramena.

Priporočajo se predvsem dihalne vaje, vaje za krepitev globokih trebušnih mišic oz. "jedra", vaje za moč (predvsem z lastno težo in uporabo lažjih elastik/trakov za vadbo), zelo priporočljivo pa je, da se nosečka razteza (predvsem ledveni, prsni del hrbtenice ter ramenski obroč), da se prepreči nepravilno telesno držo zaradi povečane telesne teže in spremembe centra gravitacije.

In naposled - kaj pa treningi Z UTEŽMI, ali so primerni za NOSEČKE

Obstajajo ženske, ki so že pred nosečnostjo izvajale takšne treninge, kar pomeni, da so takšnih treningov vajene in ob predpostavki pravilne tehnike nekatere od teh izvajajo tudi treninge z (težkimi) utežmi skorajda vse do konca nosečnosti.

Ampak POZOR!????

Za normalno populacijo slednje vsekakor ODSVETUJEM!

20160415 124841 979x1305
saj ima žensko telo v nosečnosti svoje zakonitosti in v svoji naravi ni narejeno za težke treninge, ki so namenjeni pridobivanju mišične moči ali mase, pač pa naj bodo tedaj treningi zasnovani predvsem v smislu ohranjanja/pridobivanja telesne kondicije, krepitvi za porod pomembnih mišičnih skupin, vzdrževanje mišične moči in izboljšanje (mentalnega) počutja.

Predvsem pa se poslušajte ????


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat