Poporodna depresija

2021 04 poporodna depresija 00Ne poznam mamice, ki se ne bi po porodu vsaj 1x srečevala s simptomi kot so močna TRUJENOST, TESNOBA, nezadovoljstvo, STRAH pred novo odgovornostjo (v zvezi z dojenčkom), nihanje razpoloženja ipd.
Tudi SAMA sem se spopadala s temi simptomi, sploh po 1. porodu, ko je dobesedno vse novo, kar naenkrat tvojega časa ni več, pač pa nastopi nova in najbolj zahtevna služba v življenju.
To je seveda skrb za dojenčka - za katero pa nimaš niti najmanjših izkušenj oziroma smernic kako ravnati... In potem so tu še "dobronamerni" nasveti s strani vseh možnih ljudi, ki ti solijo pamet, kako delati z dojenčkom in zmedenost je popolna. Počutiš se, kot da bi ti nekdo popolnoma odvzel svobodo in te prikoval na dojenčka... Sama se spomnim, da sem se večkrat vprašala, ali bom temu novemu obdobju sploh kos, ali naj kar zaspim in se ne zbudim več.
 
depresija

ZAKAJ sploh PRIDE do poporodne depresije?

Zelo pogosto nastopi zaradi hormonskega neravnovesja - po porodu se namreč zelo hitro in občutno ZNIŽA raven HORMONOV, ki je bila v telesu prisotna v času nosečnosti, razlog za razvoj poporodne depresije pa so lahko tudi različni neprijetni in STRESNI DOGODKI, ki sledijo nosečnosti oziroma porodu. Največkrat se pojavi kakšen mesec ali dva po porodu.
 
Niso sami zgoraj našteti simptomi značilni za poporodno depresijo, pač pa jo lahko spremljajo tudi hujši simptomi kot so:
  • TIŠČANJE v PRSIH,
  • GLAVOBOLI,
  • apatičnost,
  • PANIČNI NAPADI (s pospešenim bitjem srca, težkim dihanjem, vrtoglavici, nihanjem razpoloženja),
  • samomorilne misli in podobno 
 
AMPAK NE SKRBI - NISI EDINA! Po podatkih raziskav se delež mamic, ki trpijo za poporodno depresijo, na žalost veča iz leta v leto in je celo višji od 50%! In kaj je najboljše? Da poporodna depresija NAVADNO NI TRAJNO STANJE IN SE JO DA PREMAGATI.
 

Kako premagati poporodno depresijo?

  • dobro splošno zdravstveno stanje
  • poskrbite za zadosten vnos vitaminov in mineralov (to je po porodu še toliko bolj pomembno zaradi povečanih potreb)
  • načrtujte svoj dan in naredite nekaj, kar VAS osrečuje/napolnjuje (otroka očetu/varuski/babici- ti pa straaaan za vsak eno uro)
  • poskrbite za dobre medsebojne odnose z bližnjimi
  • poskrbite za gibanje (dokazano je, da telesna vadba sprošča endorfine, pomaga k boljšemu spancu in doda energijo telesu - začnite postopoma, a ne pozabi, da gibanje tvoje telo potrebuje)
 
Predvsem pa si skušaj vsak dan narediti BREZ PRIČAKOVANJ in PLANOV in ne misli, da si edina, ki se spopadaš z negativnimi mislimi/občutki po porodu! Tukaj smo, da si pomagamo, ampak na tebi je, da se odločiš, da zbereš voljo, pogum in trud, da ploščo obrneš na pozitivno stran in si vzameš čas samo zase.
 
Moj nasvet ZATE - za tisto eno uro na dan odmisliš skrbi in otroka ter delaš nekaj, kar te vsaj malo napolnjuje oziroma osrečuje!

Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat