SAD sindrom ali sezonska depresija

SAD sindrom ali sezonska depresijaPriznam, tudi sama sem pred časom prvič slišala za "sezonsko depresijo", še manj sem poznala kratico SAD (Seasonal affective Disorder). In kaj sploh je sezonska depresija in zakaj sem se odločila, da pišem o njej

Je vrsta depresije, ki se vsako leto pojavi ob istem času (pozimi), prizadene pa bolj pogosto žensko populacijo. Gre za motnjo razpoloženja, ki obsega vsakoletno doživljanje depresivne epizode v zimskih mesecih, ko je manj naravne sončne svetlobe.

Pri tej obliki se depresija spomladi ali poleti navadno umakne. Poleg običajnih depresivnih občutkov je za sezonsko depresijo značilna večja potreba po spanju, zaradi česar sta jutranje vstajanje in ohranjanje budnosti oteženi. Značilen je tudi povečan tek, zlasti potreba po sladkem. Pojavlja se pri desetini ljudi, najpogosteje pri ženskah med tridesetim in štiridesetim letom. Pri petih odstotkih obolelih so simptomi tako hudi, da pomembno okrnijo kakovost življenja, zaradi česar potrebujejo strokovno pomoč. Zimska depresija je pogostejša na območjih, ki ležijo bliže Arktiki (Finska, Aljaska ...).

SAD
In zdaj smo pa tam - kako si lahko pomagamo pri SAD sindromu? Ne boš verjela, ampak tudi s treningom! Seveda mora biti pravilen in ustrezno izbran, poleg tega pa pomembno vlogo igra prehrana. Če so beljakovine sicer super pomembne za naše telo, pa je pri SAD zgodba nekoliko drugačna - priporočljive so namreč jedi, ki so bogate z ogljikovimi hidrati, saj ti nadomeščajo pomanjkanje serotonina. Obenem je treba uživati čim manj beljakovin ter več svežega sadja in zelenjave. Tudi gibanje na prostem prispeva k dvigu ravni serotonina.

Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat