Kakšno vadbo naj izberem, da bom najhitreje izgubila kilograme?

MagnezijV poplavi različnih informacij na temo vadbe, hujšanja, zdrave prehrane, so laiki povečini izredno zmedeni, ko se morajo odločit kaj je za njih najbolj optimalna rešitev. Velika večina se jih odloči za vadbo, ki glede na njihovo specifiko, zdravstveno stanje ipd zanje ni najbolj optimalna, rezultat tega pa je, da ni rezultatov, v skrajnem primeru pa se lahko celo poslabša splošno zdravstveno stanje. Sploh pripadnice nežnejšega spola zaradi obsesivne želje po hitrem hujšanju velikokrat izberejo vadbo, ki zanje ni primerna, zato tudi ne daje želenih rezultatov.

V tem članku sem se osredotočila na izbiro vadbe, ki bi lahko bila najbolj primerna za izgubo kilogramov, a POZOR - ni vsako telo enako, zato vadbe tudi ne delujejo po »splošnem principu«, pač pa je vsako telo zgodba zase in ima svoje specifike. Zato je vedno najboljša rešitev individualna obravnava s strokovnim osebnim trenerjem, ki izbere pravo vadbo glede na vaše specifike.

Že smo govorili o tem, da je osnova vsega zdrava in uravnotežena prehrana. Za izgubo kilogramov je potrebno ustvariti kalorijski deficit, torej moramo porabiti več energije, kot jo zaužijemo s hrano. Stradanje pa NIKAKOR ni primerna rešitev! Vedno izberi živila, ki ne vsebujejo veliko energije, a imajo hkrati ogromno za telo koristnih hranil (npr. živila bogata z vlakninami). Brez teh to namreč ne more normalno delovati.

V nadaljevanju pa se osredotočimo na vadbo, ki splošno gledano najbolj pripomore k hitremu hujšanju. Znanstveniki so v eni izmed raziskav, o rezultatih katere pišejo v zborniku British Journal of Sports Medicine (Britanski zbornik športne medicine), ugotovili, da naj bi bila »kraljica hujšanja« intervalna vadba. V okviru raziskave so namreč analizirali podatke 41 drugih manjših študij ter primerjali, koliko so ljudje izgubili odvečne teže po vsaj štirih tednih vadbe glede na specifiko vadbe (intervalna ali zmerna – npr. tek, kolesarjenje, malo hitrejša hoja).

Rezultati analiz so pokazali, da so sodelujoči v obeh primerih izgubili nekaj telesne teže in odvečne maščobe, a ključen je bil podatek, da jim je intervalni trening pri tem bolj pomagal pri hujšanju, saj so z njegovo pomočjo v povprečju izgubili 1,58 kilogramov, z zmerno vadbo pa le 1,13 kilograme.

Ni vse v sami vadbi, torej koliko kalorij porabimo med samo vadbo, temveč je ključno predvsem obdobje po njej. Zelo je namreč pomembno, kako se telo na vadbo odzove v urah oziroma dneh po njej.

En primer zelo učinkovite idealne (kardio) vadbe za hitro izgubo kilogramov je npr. intervalni tek oziroma izmenjavanje hitrega teka (šprinta) in lahkotne hoje oziroma počitka.

Koliko dolg naj bo intervalni trening: nekega splošnega pravila ni, so pa intervalni treningi krajši od zmernih treningov, npr. v omenjeni študiji so v povprečju trajali 28 minut, intervalni treningi, kjer so ljudje izmenjevali hitri tek in počitek, pa le 18 minut. Ko so sodelujoči izvajali zmerno vadbo, je ta trajala npr. 38 minut.

Vsekakor pa pred izbiro vadbe poskrbi za to, da izbereš zase pravilno. Ni nujno, da je zate ravno intervalna vadba najbolj optimalna, pomembno pa je še, da se zavedaš, da je ta način vadbe za telo najbolj obremenjujoč, zato je predpogoj, da si zdrav-a ter že imaš določeno telesno kondicijo.


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
Černetova ulica 12
1000 Ljubljana
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat