Tek v nosečnosti - zdrava ali škodljiva izbira?

2021 03 tek po porodu 01Ker sem v stiku z veliko nosečkami, vse pogosteje opažam, da jih veliko izmed teče tudi, ko imajo že konkretno zaobljen trebušček. Tek je najcenejša in na videz najbolj preprosta izbira za vzdrževanje kondicije, pa je temu res tako tudi v času nosečnosti?

Potrebno se je zavedati, da četudi v prvem trimesečju nosečnosti povečini še ni vidnega trebuščka, to seveda ne pomeni, da se tedaj v ženskem telesu ne dogajajo prelomni procesi. Tedaj se npr. formirajo organi embrija (zarodka), hormona progesteron in relaksin pa pomagata mehčati mišice maternice, da se sproščajo in zagotavljajo prostor za rastočega dojenčka.

Pogosto pa se zgodi, da ima ta proces malce širši vpliv in lahko vpliva tudi na katere druge mišice ženskega telesa, ob tem lahko pride do bolečin v sklepih, hrbtu ali vpliva na delovanje medeničnega dna. Hormon relaksin pa npr.. mehča vezi v sklepih, predvsem v medenici, zato tolikokrat ponavljam, da je izjemno pomembno, da morajo predvsem mišice medeničnega dna ostati močne, saj imajo ključno vlogo v nosečnosti in v poporodnem obdobju.

Tek je dejavnost, kjer je moč sile udarca na telo velika, in sicer vsakokrat, ko pristanemo z nogo na tla, udarimo s silo 3-5 kratnika teže telesa, zato sama tek posebej v nosečnosti in po porodu (dokler ključne mišične skupine niso zadosti okrepljene) odsvetujem. Problem je tudi, da večina tekačev uporablja napačno tehniko teka, ki povzroči premočne vibracije v kosteh in sklepih, prav tako je pri teku zelo pomembno dihanje in uravnavanje znotrajtrebušnega pritiska. K potencialnim težavam,povezanih s tekom v nosečnosti, dodatno prispevajo še nepravilna drža, neustrezna obutev, neprimerna podlaga za tek (še posebej problematičen je asfalt).

20191008 110713 1238x1651

Katere potencialne nevarnosti grozijo nosečnici, ki s tekom vztraja tudi v nosečnosti:

Moram pa na tem mestu opozoriti še na potencialne nevarnosti za otročka, povezane s tekom: če je tek npr. preintenziven, s tem tvegate zmanjšan pretok hranil v posteljico, kar ima lahko za posledico tudi splav, prezgodnji porod in poškodbe možganov dojenčka. Prav tako s tekom svoje mišice, ki bodo pri porodu aktivno sodelovale, zakrčujete (če se seveda ne raztegnete pravilno), kar lahko rezultira v težjem porodu kot sicer.

Kot že napisano, sama tek v nosečnosti (razen pogojno v 1. trimesečju) odsvetujem, če pa se teku nikakor ne morete odpovedati pa velja upoštevati sledeče nasvete:

tečete samo v kolikor nimate nikakršnih bolečin
izogibajte se preveč intenzivnemu teku (pravi tempo je t.i. pogovorni tek, ko ohranjaš zmožnost vmesnega pogovora)
nujni sta zadostna hidracija in izogibanje ekstremnim vremenskim pogojem
izbrati je potrebno ustrezno podlago za tek (ne beton!)
izogibajte se teku v klanec
zmanjšajte dolžino teka (ne več kakor 30 minut) in tedensko količino teka (ne več kakor 2x tedensko)
takoj prenehati z aktivnostjo, če se pojavi otrdevanje trebuha oz. pritisk navzdol

Zapomnite si nekaj: za nosečnost in obdobje po porodu veljajo drugačne zakonitosti kot za druga obdobja, zato je pred izbiro aktivnost zares potrebno dobro premisliti ali se splača tvegati. Raje izbirajmo vadbe, ki nam bodo v teh obdobjih koristile, v zvezi z izbiro pa se raje obrnite na izkušenega osebnega trenerja s področja vadbe nosečk in mamic po porodu.

 

FF v nosečnosti


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat