VADBA V ČASU DOJENJA ???? - DA ali NE?

Veliko mitov je okoli telesne aktivnosti mamic, ki dojijo. Tudi sama s strani mamic dobivam veliko vprašanj na to temo, zato je tudi nastala tale objava ????

IMG 20190930 125813 1224x16321

Najprej je potrebno vedeti, da se laktacija vzpostavi po principu povpraševanje ponudba, torej večkrat kot bomo dojenčka pristavili k prsim, bolj bodo delovale mlečne žleze in v prsih se bo proizvajalo vedno novo mleko zanj. Zato je zelo pomembno, da se mama in otroček dobro utečeta v dojenje, preden se mamica odloči za kakršnokoli telovadbo. Prvih nekaj tednov po porodu (vsaj do 1. ginekološkega pregleda) tako ali tako ni čas za telesno aktivnost, ampak je predvsem ČAS, DA SI MAMICA OPOMORE od napornega poroda in se navadi na novo (naporno) življenje z novim članom družine. Potrebno je vedeti, da je za mamico sploh začetno obdobje izjemno naporno - utrujenost od poroda je še kar tu, nič boljše ni, ko se mamice večkrat na noč zbujamo zaradi dojenja in nespečnosti našega malčka, tu je še naporen dnevni ritem ipd. Zato vam navopečenim mamicam na srce polagam, da si prvih nekaj tednov po porodu zares vzemite dovolj časa za počitek, uživajte dovolj tekočine (cca 3 litre dnevno), se zdravo prehranjujte in se skušajte čimbolj izogibati stresu. Navedeno pomaga, da se telo hitreje regenirira in zagotavlja mamici in dojenčku, da bo mleka zagotovo dovolj.

Do 1. ginekološkega pregleda tako priporočam le osnovne (dihalne in statične) vaje za krepitev globokih trebušnih mišic in mišic medeničnega dna, ki sploh osnova za kakršnokoli kasnejšo in zdravo ter varno telesno aktivnost. V kolikor ni posebnosti na 1. pregledu, priporočam, da doječe mamice počasi začnejo s strukturirano vadbo, ki je NUJNO VODENA S STRANI STROKOVNJAKA na področju vadbe mamic po porodu ????️‍♀️. Sama vadba nima neposrednega učinka na dojenje je pa pomembno, da med telesno aktivnostjo ne pozabite piti zadostne količino vode, saj moramo med dojenjem povečati količino popite tekočine, z znojenjem med vadbo pa nekaj le-te izločimo, zato jo je potrebno nadoknaditi. Predvsem pa je pomembno, da z aktivnostjo pričnete POSTOPOMA in je popolnoma prilagojena tako vašemu fizičnemu kot tudi mentalnemu stanju. Le tako bo ustrezno poskrbljeno tudi za vašega malčka. Najboljši nasvet kar ga lahko dam je ta, da POSLUŠAJTE SVOJE TELO in če ste utrujene, raje vadbo kakšen dan izpustite, se poskusite naspati in z gibanjem nadaljujemo naslednji dan. Utrujenost doječe mamice namreč ne vpliva dobro na "proizvodnjo" mleka. Intenzivnost in pogostost vadbe moramo dozirati individualno, glede na vaše počutje in čas, ki je pretekel od poroda. Ko boste ponoči bolje spale, bo intenzivnost lahko tudi višja in vadba pogostejša.

Pomembno je, da doječe mamice veste, da VISOKO INTENZIVNA VADBA za vas (sploh na začetku materinstva) NI PRIMERNA, raziskave so celo potrdile, da so pri doječih mamicah po zelo visoko intenzivni vadbi v mleku odkrili nekaj mlečne kisline, pri čemer po drugi strani nobena raziskava ne potrjuje, da povišana količina mlečne kisline (ki navadno izzove bolečine v mišicah - "musklfiber") v mleku kakorkoli škodi otroku. Zato, počasi, postopoma, prilagojeno in predvsem varno.

Kako pa je z DOJENJEM PO TELESNI AKTIVNOSTI? Prav mogoče je, da vaš malček takoj po vadbi ne bo zagrabil vaših bradavičk,a povečini to ni razlog v vadbi, pač pa morda v slanem znoju, kar se najhitreje reši tako, da samo sperete sporen predel in otroček se bo verjetno že naslednji hip prisesal na vas kot klop ????. Vsekakor pa je smiselno, da malčka dojite pred samo vadbo, saj na ta način vaše prsi ne bodo tako težke in nabrekle, kar sicer lahko vadbo otežuje.

Zato doječe mamice - kar pogumno - vadba ne škodi dojenju oziroma kakovosti mleka, a PREVIDNOST PRI IZBIRI vadbe v času dojenja vsekakor ni odveč ????‍♀️


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat