PREHRANSKI DODATKI ZA ŠPORTNIKE? DA ALI NE?

Povsod, ampak res dobesedno povsod nas zasipavajo z oglasi, kjer nam na vse pretegu vsiljujejo te in one dodatke k prehrani, ki bodo "poštimali" naše zdravje. Veliko ljudi se še vedno odloča za nakup prehranskih dodatkov le na podlagi všečnosti oglasa in se prej o samem izdelku sploh ne informira. Pa je resnica v tem, da ljudje, ki rekreativno športajo, prehranske dodatke nujno potrebujejo?

IMG 20190829 180224 768x1024

Dejstvo je, da imajo športniki zaradi napora in izgube hranil povečane potrebe po določenih hranilih - npr. najnovejše raziskave kažejo, da je izjemno pomembno (že skoraj nujno) dodajanje magnezija, saj je le-ta ključen za presnovo maščob, glukoze, proteinov, mišičnega in membranskega transporta ter pri tvorbi energije, ki jo športniki potrebujejo, problem pa je, da ga slednji težko zaužijejo zadostne količine zgolj s prehrano, zato ga je smiselno izbrati v obliki prehranskega dodatka - PAZI: najboljšo absorbcijo imata magnezijev citrat in karbonat (2-4x večja od magnezijevega oksida), prav tako je bilo ugotovljeno, da je absorbcija veliko boljša v primeru šumečih tablet kot pa kapsul.

Številne študije prav tako ugotavljajo, da imajo športniki povečane tudi potrebe po vitaminih B, C in D, zato je potrebno uživati veliko hrane, ki vsebuje te vitamine (npr. B vitamin vsebujejo zelenolistna zelenjava, stročnice, polnovredna žita; vitamin C paprika, ohrovt, koleraba, zelje, kivi, pomaranče in vitamin D ribje olje, grški jogurt, losos, mleko, jajca) ali se poslužiti kakovostnih prehranskih dodatkov z omenjenimi vitamini. Vitamin D npr. vpliva na imunski sistem, kosti, zobe in delovanje mišic, vitamin C prispeva k boljšemu imunskemu sistemu organizma, ob tem pa zmanjšuje tudi stopnjo oksidacije v telesu, vitamin B pa je pomemben za normalno delovanje živčnega sistema, uravnavanje hormonov, pospeševanje metabolizma ipd.

Vsekakor pa s prehranskimi dodatki (v kolikor se zanje odločite) PREVIDNO - večinoma niso namenjeni temu, da bi jih uživali vse leto, torej ves čas, brez premora. Najboljše je, da jeste kakovostno in raznoliko hrano iz dobrih sestavin, tako bo tudi manjko vašpega telesa po določenih mineralih in vitaminih manjši. V kolikor pa se za prehranski dodatek vseeno odločite, pa ga uporabljajte ciklično, torej v smislu, da naredite eno "kuro" in nato z uživanjem prekinete, saj pretirano in dolgotrajno uživanje določenih mineralov lahko povzroči več škode kot pa koristi (zaradi višje stopnje oksidacije v telesu). Torej: dodatki pogojno da, predvsem pa premisliti kaj naše telo zares potrebuje in česa ne moremo dobiti že z vsakodnevno prehrano. Pravilo: pri prehranskih dodatkih ne šparaj z denarjem, saj gre za naše telo!


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat