ZAKAJ JE RAZTEG PO TRENINGU TAKO POMEMBEN?

Moram priznat, da pred časom tudi jaz nisem bila preveč navdušena nad raztegi. Zdeli so se mi dolgočasni in nepotrebni ???? Ampak z leti sem spoznala kako zelo je pomembno, da naše (sploh po treningih) raztegujemo.

87268045 556147374988413 7851677237630730240 o

Zakrčenost mišic ni težava mišičastih ljudi ????, razlog za takšno stanje namreč ni prekomerna mišična masa, ampak izguba gibljivosti kot posledica treninga z bremeni. Dejstvo je, da pri treningu z bremeni (sem seveda sodi tudi fitnes) poudarjamo predvsem krčenje (fleksijo) mišic, zaradi česar se krajšajo tudi mišična vlakna in rezultat so seveda skrajšane mišice – »mišična zakrčenost«.

Če torej po treningu mišic ne raztegnemo, ne boste imeli težav le z zakrčenostjo mišic, ampak bodo vaše mišice tudi šibkejše, manj prožne in gibljive, počasnejša pa bo tudi regeneracija mišic, kar bo rezultiralo v večji mišični bolečini dan po vadbi ("muskelfibr" ????).

Kdaj izvajamo raztezne vaje? Kadarkoli imamo 15 minut časa ???? Razteg je res stvar, ki nam bo koristila, mišice ne bodo toliko zakrčene, s pravilnim raztegom (in dihanjem) se naše telo umiri in sprosti. OBVEZNO pa razteg seveda naredite po treningu. Velja pravilo, da je mišice potrebno raztegovat, ko so najbolj prožne, torej ko so ogrete ali pa utrujene.

Kakše razteg izvajati po treningu? Statičen razteg! Pri njem mišico raztegnemo do rahle napetosti (PAZI - ne do bolečine!) ter v tej točki zadržimo med 10 in 30 sekund. Morate vedeti, da za najbolj optimalne rezultate mišico raztegnete do položaja, kjer se počutite udobno in brez bolečin, saj bomo samo na tak način dosegli sproščenost tako mišice kot nas samih. Večina jih z raztegi pretirava in mišico raztegujejo na način, da skozi celoten razteg čutijo bolečino - takšen razteg pa ne koristi, temveč škoduje, saj mišico le še bolj poškodujemo ????

DIHANJE????! Izjemno pomembno pri raztegu!, saj pripomore k doseganju višje stopnje sproščenosti, osredotočenosti in pravilnejšemu izvajanju vaj. V položaj raztega se tako vedno spustite z izdihom, saj boste tako preprečili zavzemanje preveč skrajne pozicije, ki bi lahko privedla do bolečin. Skozi celoten razteg pa dihajte POČASI in V ENAKOMERNEM RITMU. Namen je, da ostanete sproščeni tekom celotne vaje ????.

Polagam vam na srce ❤️ - vzemite si čas tudi za razteg - ne samo, da bodo vaše mišice manj zakrčene, telo bo bolj sproščeno in tudi učinki treningov bodo boljši ????


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat