Želim shujšati – kako pomembno je ob tem pitje vode?

hrana ni zdravilo za hujšanjeNe pravijo zaman, da je voda vir življenja. Voda je za naš obstoj in funkcioniranje izjemnega oziroma esencialnega pomena. Med drugim s telesa pomaga odplakniti toksine, obnavlja celice, pospešuje prebavo, neguje kožo, ustvarja pa tudi občutek sitosti in posledični tako pomaga pri hitrejši izgubi odvečnih kilogramov.

Ali pitje veliko vode dejansko pomeni, da bomo shujšali? NE! Pitje velikih količin vode še ne pomeni, da boš zaradi tega izgubila kilograme in maščobne zaloge, saj je pri tem ključnega pomena kalorični deficit (zaužiti moraš manj kalorij kakor jih dnevno porabiš). Torej voda nikakor ni čudežna tableta, s pomočjo katere bi shujšala brez, da bi v svojo rutino uvedla gibanje, uredila svojo prehrano, reducirala stres ipd.

Zaradi rednega pitja zadostnih količin vode bomo sicer uredili procese v našem telesu, je pa hujšanje precej bolj kompleksen proces, kot bi si povprečen posameznik morda predstavljal. Pri procesu hujšanja je prisotnih mnogo faktorjev oziroma dejavnikov, ki so pomembni za končni uspeh: starost posameznika, njegove prehranske navade, količina gibanja, morebitne bolezni oziroma druge zdravstvene nevšečnostim genetika posameznika ipd.

A tudi pitje zadostnih količin vode ima lahko določen vpliv na izgubo kilogramov. Pitje zadostnih količin vode ustvarja namreč občutek sitosti, nekateri si ob uživanju obrokov celo pomagajo na način, da ob obroku spijejo kozarec ali dva vode, zaradi česar pospešijo prebavo in posledično je količina zaužite hrana manjša kot bi morda bila sicer. S tem, ko z vodo zapolnimo želodec, naši možgani prejmejo signal, da želodec ni več tako prazen kot prej, ko smo npr. občutili močan občutek lakote. Na ta način v bistvu nekoliko izigramo možgane, da bi se izognili kakšnemu dodatnemu obroku.

Jasnih smernic koliko vode naj bi dnevno zaužil odrasel posameznik dejansko ni, je pa priporočljivo, da odrasla oseba spije med 2 in 3 litre vode dnevno, pri čemer je količina spet odvisna od mnogo različnih dejavnikov (spol, starost, aktivnost, prehranski slog ipd.). V kolikor redno pijemo kavo, na ta način naše telo odvaja vodo, zaradi česar je priporočljivo, da ob kavi zraven spijemo še kozarec vode, da izgubo le-te nadomestimo.  Ob tem je potrebno izpostaviti še, da mora biti količina vode temu primerno večja, če se ukvarjamo s športom (čim bolj intenzivna je vadba, več vode pri sami vadbi izgubimo), zato je tedaj zadostna hidracija še posebej pomembna.

Kako torej piti vodo, da ti bo pomagala tudi hujšati? Vsekakor priporočam, da se vodo pije počasi, po kozarcih in tekom celotnega dneva. Ni priporočljivo pitje večjih količin vode naenkrat. Dobro je, da pitje vode načrtuješ, morda še najlažje tako, da imaš skozi celoten dan ob sebi flašo, iz katere piješ po požirkih in skozi celoten dan. Tako boš skozi cel dan ustvarjala vsaj minimalen občutek sitosti, ki ti bo morda pomagal, da boš zaužila morda obrok manj kot bi ga sicer. Morda preizkusi z receptom, ki sem ga opisala zgoraj, in sicer, da ob vsakem obroku vedno zraven popiješ še kozarec vode in pri tem opazuj svoje telo, ki ti bo dalo jasen signal, ali je zaradi tega bolj sito ali ne.

In naj bo na tvojem meniju pretežno voda in NE sladke pijače, katere tvoj dnevni kalorični vnos le še povečajo. Pretirano dobre pa niso niti pijače s sladili, saj je znanstveno dokazano, da povečujejo lakoto ob pretiranem konzumiranju.

Zato naj bo tvoja rešitev voda, redno in v zadostnih količinah. Morda bo ta navada prinesla tudi kakšen kilogram manj na tehtnici.


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
Černetova ulica 12
1000 Ljubljana
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat