Ali bom izgledala kot moški, če bom dvigovala uteži?

2021 04 otezi 01Velikokrat berem ali se srečujem s strankami, ki izrazijo svoj strah pred dvigovanjem uteži. Zakaj? Zato, ker mislijo, da bodo z dviganjem uteži dobile velike mišice in s tem izgubile ženstvenost.
Prav tako se ženske branijo treningov zgornjega dela telesa iz istih razlogov. Ampak, ali je temu res tako? NITI SLUČAJNO!
Drage moje punce, nikakor se ne otepajte anaerobne vadbe, kajti ima nešteto pozitivnih učinkov na naše telo!
Ženske v veliki večini nočejo imeti velikih bicepsov in ram ali pa širokega hrbta, zato kot po pravilu svoje treninge posvetijo spodnjemu delu telesa. Ko se ozrem po telovadnici, mirno lahko rečem, da jih 95% dela samo spodnji del telesa in pa trebuh. Ampak to je seveda daleč od optimalnega! Pri mojih vadečih je celo poudarek na treningu zgornjega dela telesa, morate se zavedat, da ima večina prisilno (sedečo) držo 5 dni v tednu, poleg tega pretežno cele dneve živimo "naprej", velika večina pa ima tudi močno zakrčene zadnje (in tudi sprednje) stegenske mišice, ki si jih s treningi za noge le še dodatno zakrčujejo v kolikor po vadbi ni pravilnega raztegne (velika večina raztega sploh ne opravlja, kar je NAPAKA!).
 
dvig.uteži
Na podlagi izkušenj opažam, da ima velika večina populacije z leti kronične težave z bolečinami v ledvenem delu hrbtenice, v predelu lopatic in pa ramen. Zato je ciljne mišične skupine zgornjega dela telesa še kako pomembno krepiti!
Po 30. letu % mišične mase postopno začne upadati, zato je še toliko bolj pomembno, da mišično maso vzdržujemo, kar lahko dosežemo le s pomočjo treningov, v katerih imamo vključene tudi vaje za mišično moč. In tukaj so dejansko eden najboljših pripomočkov uteži. Še en razlog, ki vas lahko pomiri, da s treningi s pomočjo uteži ne boste postale kot Herkul, je ta, da imamo ženske nižjo raven testosterona (moškega spolnega hormona), ki igra pomembno vlogo pri rasti mišic - odrasli moški vsak dan v povprečju tvorijo od pet do deset miligramov, odrasle ženske pa manj kot en miligram testosterona. Že to je zanesljiva varovalka pred strahom velikih, izrazitih mišic. Po domače: ženske se morajo za vsak gram mišične mase veliko bolj truditi kot pa fantje. Poleg tega pa do dvigovanja težkih uteži, ki dejansko vplivajo na rast mišic, velika večina žensk nikoli ne pride.
 
Tako da, drage moje, ni nobenih bojazni, da ne bi trenirale tudi s pomočjo uteži, kajti ob predpostavki, da so vaje izvedene pravilno, ima takšna vadba lahko nešteto pozitivnih učinkov na naše telo. Morate se zavedati, da boste v primeru, da boste izvajale samo aerobno vadbo, gotovo izgubile težo, ne boste pa z njo pridobivale mišične mase in moči, pač pa boste z njo lahko dosegle le kontra efekt (izguba mišic). Zato je dejansko najboljša kombinacija trening za moč in pa tudi nekaj aerobne aktivnosti. Pa res se ne bati dvigovanja uteži, zagotovo ne boste izgledale kot gora mišic, pač pa bo vaše telo lepše oblikovano kot če se boste posvečale le aerobni vadbi


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat