Prednosti anaerobnega treninga

Večkrat v strokovnih člankih naletim na koristi aerobne (kardiovaskularne) vabde, zato se mi zdi primerno in pošteno, da vam povem kako velike koristi ima za naše telo vadba z bremeni (utežmi, kettlebeli, medicinkami, ipd.).
 
uteži
 
KAJ JE Anaerobna vadba pomeni aktivnosti, pri katerih kisik ne more zadostiti energijskim potrebam delujočih mišic. Posledično morajo mišična vlakna energijo, potrebno za krčenje mišic, pridobiti iz zalog substratov, npr. glikogena, ATP (adenozin trifosfata) in CP (kreatin- fosfata). Čeprav aerobni (kardio) trening nudi številne koristi za zdravje, je anaerobna vadba nujna za vzdrževanje in adaptacijo, ki ju je nemogoče doseči le z aerobno vadbo.
Anaerobni energijski procesi se aktivirajo pri vadbi z uporom. Ta upor je lahko katerakoli sila, ki jo mora telo premagati za izvedbo vaj, ki presegajo zmogljivosti proizvajanja energije aerobnega sistema. Gravitacija, ročke, naprave in medicinke so primeri upora, ki poveča silo premikanja.
 
PREPREČUJE NASTANEK SARKOPENIJE (UPAD MIŠIČNE MASE): izguba mišične mase oz. mišična atrofija je povezana z zmanjšanjem vzdržljivosti. Kot omenjeno, so ti fizični atributi pomembni za normalno delovanje človeškega telesa. Upad mišične mase se pri sedeči populaciji lahko pojavi že po 25. letu starosti. Sarkopenija je s starostjo povezan upad mišične mase, ki privede do težav s funkcionalno zmogljivostjo, te pa povzročijo prezgodnjo izgubo samostojnosti.
 
VLOGA ANAEROBNE VABDE ima pomembno vlogo pri:
 
- preprečevanju sarkopenije. S pravilno implementacijo anaerobnih treningov lahko ohranjamo ali povečamo mišično maso. Študije so pokazale, da vaje za moč, ravnotežje, spretnost in skoki (še posebej v kombinaciji)
- preprečevanju zmanjšanje funkcionalne zmogljivosti pri starejših ljudeh.
- preprečevanju krhkosti kosti.
- ohranitvi telesnega ravnotežja.
 
 Posamezniki, ki izvajajo anaerobno vadbo, pravijo, da imajo višjo samozavest glede svojih fizičnih sposobnosti, kar posledično zmanjšuje tudi negativen psihološki učinek strahu pred fizičnim udejstvovanjem v starosti.
Kot vidiš je vadba z bremeni ključna pri doseganju koristi za naše telo. V kolikor se boš posluževala le kardiovaskularne vadbe, bo imelo to negativen vpliv na tvojo mišično maso in moč, kar dolgoročno ni optimalno. Ključna je torej kombinacija obojega.

Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat