VEČNA DILEMA: KAKŠNO VADBO IZBRATI IN KOLIKO TRENIRATI?????

Najprej se je treba zavedati svojega cilja, torej kaj želimo s pomočjo vadbe doseči. Nekomu je cilj povečanje mišične mase, drugemu povečanje moči ter vzdržljivosti, spet tretjemu izboljšanje kondicije, ... V prvi vrsti se je torej potrebno vprašati kaj sploh želimo? Če nekdo npr. želi drastično povečati mišično maso, je jasno, da za dosego rezultata ne bo treniral enako kot nekdo, ki mu je cilj izboljšanje splošnega počutja, kondicije, in splošne telesne pripravljenosti. Prav tako ne bo enako treniral nekdo, ki ima 20 in nekdo, ki ima 50 let. Tudi ni vsak šport optimalna izbira za vsakogar oziroma izbrati moramo aktivnost, ki nam ustreza ter nam bo pomagala na poti do našega cilja.

IMG 20190727 185240 768x1024

Kar je potrebno rreči v štartu je to, da se nehajte primerjati z ostalimi v smislu "Janez teče vsak dan zjutraj pred službo, zato bom začel-a tudi jaz". Ne, ne in še enkrat ne ????! V prvi vrsti je bistvo, da se naučimo poslušati sebe in svoje telo ter se ne obremenjujemo z drugimi. Vsak človek je zgodba zase in nekomu ustreza vadba vsak dan, spet drugemu 2x tedensko ipd. Spet pa je seveda potrebno upoštevati veliko faktorjev: kakšna vadba oziroma s kakšno intenzivnostjo, specifike posameznika, njegovo zdravstveno stanje, ... Lahko vam zaupam kako treniram jaz, pa ne zato, da bo nekdo kopiral moj vzorec (ker to dejansko nima nobenega smisla), ampak z namenom, da vam razložim, da sem jaz potreboval več kot 10 let, da sem ugotovil kakšen tip treninga in količina le-tega mi najbolj ustreza. Pretežni del leta treniram takole: zimska sezona: 3x tedensko trening v fitnesu (uteži/lastna teža) in 1-2x tedensko kardio vadba; poletna sezona: 2x tedensko trening v fitnesu, 2x tedensko trening v naravi in 1x kardio vadba. Morda se vam na 1. pogled sliši veliko, ampak potrebno je vedeti, da so moji treningi zelo kratki, povečini ne trajajo več kot 45 minut, po drugi strani pa so bolj fokusirani in (seveda odvisno od trenutnega cilja) tudi bolj intenzivni. Predvsem pa meni trening ne pomeni družabnega dogodka, torej, da grem v fitnes in se tam 40 minut pogovarjam z znanci, 5 minut pa treniram, pač pa 95% časa zares treniram, ostali čas pa namenim sproščenemu pogovoru. Fino je namreč, da smo tisti čas, ko si vzamemo čas za svoje telo, zbrani in osredotočeni nase, ko pa zadevo naredimo, pa si z veseljem vzamemo še čas za pogovor in sprostitev. Dokazano namreč je, da najboljše treniramo sami, torej individualno, saj se tedaj boljše fokusiramo nase ter na samo izvedbo treninga, posledično so seveda tudi rezultati boljši.

Namen tega prispevka ni, da bi vam jaz solil pamet s tem kolikokrat trenirajte in na kakšen način, namen je, da se v 1. vrsti poglobite vase in si določite cilje, ki jih s pomočjo treninga želite doseči. Ko boste to naredili, si izberite zase primeren šport in predvsem vam na srce polagam nekaj - treningi v fitnesu niso igrača! Velja neko splošno prepričanje, da v kolikor se ti ne sanja za kateri šport bi se odločil, se pač odpraviš v fitnes in nekaj dviguješ uteži, malo pri tem pogledaš Janeza kako dela, pa malo kakšnega trenerja in si misliš, da si že toliko videl, da boš tudi ti naredil dober trening, saj itak fitnes ni neka velika umetnost...VESTE KAJ? GROMOZANSKA NAPAKA ????! Trening v fitnesu v pravem pomenu besede je umetnost, ker ga po mojih vedenjih in videnjih manj kot 1% vadečih dejansko izvaja povsem pravilno. Vedeti pa morate, da si z napačnim treningom v fitnesu lahko naredite ogromno škode, predvsem pa takšen trening lahko rezultira v zdravstvenih težavah. Morda ne, če ste stari 25 let, zagotovo pa, če imate 40+ let. Moje mišljenje je, da bi moral vsak začetnik v fitnesu, vsaj določen čas na začetku, trenirati izključno s pomočjo in pod nadzorom strokovno usposobljenega osebnega trenerja. Verjetno se zdaj sprašujete zakaj? Odgovor je zato, ker je ključno to, da nas nekdo nauči izbire pravilnega treninga, izbora pravilnih vaj glede na naše specifike in šele potem bomo lahko čez čas, ko se bomo dejansko naučili pravilno trenirati, vaje varno izvajali tudi sami. Zato, lepo vas prosim, ne delajte tega, da se v primeru, da ne veste kaj bi športali, vpišete v najbljižji fitnes center in postanete "fitnes samouk". Fitnes res ni igrača in ga je za varno uporabo potrebno obvladati, če pa neke stvari ne obvladaš, pa se morate zavedati, da tudi (željenih) rezultatov ne bo! Tako da je to neločljivo povezano eno z drugim.

Ni treba biti "moderen" in se vpisati v fitnes, ker vsi vaši prijatelji trenirajo tam. Morda fitnes za vas sploh ni najbolj primerna izbira. Dejstvo je, da nas družba oziroma dejavniki iz okolja preveč generirajo. Kdo pravi, da je nekdo slabši, če npr. vadi pilates ali pa se ukvarja z jogo? Kdo pravi, da za nekoga nista najboljši izbiri npr. hoja ali plavanje? Odgovor se vedno skriva v nas, zato se poglobite vase, določite si cilje, ki jih želite doseči in se nato obvezno posvetujte s strokovnjakom, ki vam bo glede izbire pravilne vadbe lahko zares optimalno svetoval. Zavedajte pa se, da noben euro, ki ga (kvalitetno) vložimo vase, ni stran vržen denar ????

Pa srečno,

Sayonara ????‍


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat