Vadba ob hipotirozi

2021 08 hipotiroza 01Gre za dokaj pogosto bolezensko stanje, kjer se delovanje ščitnice zmanjša, saj ne proizvaja dovolj ščitničnih hormonov trijodtironina (T3) in tiroksina (T4).
Večina oseb z diagnosticirano hipotirozo (čeprav ne jedo nič več kot običajno) pridobi telesno težo, počutijo se utrujene (tako v mirovanju kot tudi ob telesni aktivnosti), zaspano, imajo težave s pomnjenjem in koncentracijo, pojavijo se lahko tudi simptomi depresije, ki posledično zmanjšajo motivacijo za sodelovanje pri izvajanju gibalnih/športnih in drugih običajnih (vsakodnevnih) aktivnostih.
Rada bi pojasnila, da je tudi ob hipotirozi redna telesna dejavnost zelo pomembna, vendar se je potrebno zavedati, da je ne sme biti preveč, saj v tem primeru lahko povzroča več škode kot pa koristi - npr. enaka frekvenca in intenzivnost vadbe lahko zdravemu človeku koristi, osebi, ki trpi za hipotirozo, pa ista količina in intenzivnost predstavlja dodatno obremenitev že tako preobremenjenega telesa. Za začetek telesne vadbe je ključnega pomena, da ima oseba hipotirozo pod (zdravniškim) nadzorom in ko je le-ta zdravljena, se lahko začne s pravilno izbrano telesno vadbo. Namreč - ko je bolezen pod nadzorom in se redno kontrolira s krvnimi izvidi, ni nobenih kontraindikacij za izvajanje telesne vadbe.
 
In kakšna vadba je sploh primerna za osebe, ki trpijo za hipotirozo? Tako aerobna (kardio) vadba kot tudi anaerobna (vadba za telesno moč), obe oz. kombinacija obeh namreč pomagata pri izgorevanju kalorij, zmanjšujeta telesno težo in gradita mišično maso. Kaj pa visoko intenzivni (HIIT) treningi? Načeloma jih odsvetujem razen v primeru, da je bil posameznik telesno dejaven že preden je zbolel za hipotirozo in je telesna vadba vključevala tudi tovrstne treninge.
 
Predvsem pa si zapomnite nekaj - zelo pomembno je, da poslušate svoje telo in ne greste "preko sebe", saj si v takšnih primerih lahko naredimo več škode kot pa željene koristi. Ključno je, da si za vadbo izberete izkušenega osebnega trenerja, ki ni le specialist za vadbo, pač pa do določene mere pozna tudi bolezenska stanja in in omejitve, ki jih le-ta povzročajo pri vadbi. Bistveno je tudi, da poleg telesne dejavnosti uredite tudi prehranske navade in izberete zdravi življenjski slog, saj bo na ta način bistveno lažje obvladovati kot le s telesno aktivnostjo.
hipo

Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat