Treningi v nosečnosti - katerim vadbam se je bolje izogniti?

Treningi v nosečnosti  - Vadba v nosečnostiKo gre za nosečnost in telesno vadbo, obstaja kar nekaj nasprotujočih si sporočil in je težko vedeti v kaj naj verjamemo. Zato bom za vse nosečke skušala odgovoriti na dilemo večine nosečk, ki si želijo športati preden pride na vrsto porod

Predpostavka za varno vadbo v nosečnosti je, da imate ZDRAVO nosečnost, torej takšno, da vam telesne aktivnosti ne prepoveduje. Sprva želim, da veste, da se žensko telo v nosečnosti začne postopoma pripravljati na porod, zato se zgodijo določeni pomembni fiziološki procesi, ki narekujejo drugačen pristop k vadbi kot sicer. Kaj to pomeni? Vsekakor PODPIRAM AKTIVNO NOSEČNOST, ampak kljub temu previdnost ni odveč.

20160415 124841 979x1305

Dobre strani vadbe v nosečnosti

  • boljša telesna kondicija pomeni lažji (morda tudi krajši) porod in posledično lažje in krajše okrevanje
  • izvajanje primernih vaj za obdobje nosečnosti bo okrepilo ključne mišice, ki bodo sodelovale pri porodu (mišice medeničnega dna in ostale globoke trebušne mišice, mišice hrbta in nog ipd.)
  • pravilna vadba v nosečnosti pomeni manj bolečin v spodnjem delu hrbta, medenici in predelu okoli lopatic
  • s primerno vadbo se lahko izognete Diabetes Mellitus (sladkorni bolezni, ki se lahko pojavi med nosečnostjo)
  • pravilne vaje v nosečnosti pomagajo normalizirati porodno težo vašega dojenčka
  • telesna aktivnost med nosečnostjo prispeva k vzdrževanju krvnega tlaka, katerega raven se v nosečnosti rada poviša, pri čemer povišan krvni tlak (hipertenzija) lahko poveča težave pri porodu

Katerim vadbam pa se v nosečnosti moraš izogniti


vajam, ki jih izvajaš leže na hrbtu (velja za obdobje po 1. trimesečju nosečnosti)
vadbam, ki lahko povzročijo abdominalne poškodbe (npr. borilni oz. kontaktni športi)
pretirano intenzivnim vadbam, kjer pride do močno povišanega srčnega utripa
vadbam v ekstremnih vremenskih razmerah (visoka vročina, hud mraz)
vadbam, ki temeljijo na sposobnosti ohranjanja ravnotežja (možnost padca)

KLJUČNO ☝️ nosečnost ni obdobje, v katerem je tvoj cilj izklesanje telesa, hujšanje ali kaj podobnega. To je obdobje, ko moramo krepiti za porod ključne mišične skupine, da bo sam porod in prehod v poporodno obdobje lažji. Vaje v nosečnosti naj temeljijo na ohranjanju telesne kondicije, krepitvi že navedenih mišičnih skupin, predvsem pa naj vadba služi kot "stress filter", torej ne, da se pri njej izmučite, pač pa napolnite z novo energijo in zagonom za naprej.

 


Mnenja in ocene

Še ni ocenjeno

Kontakt

Osebno Trenerstvo Darja Močnik s.p
V Karlovce 33a
1261 Ljubljana-Dobrunje
Tel: 040 799 079 (Jaša)
Tel: 040 126 939 (Darja)

Prijava na novice

Instagram & Youtube

Youtube icon

 

Facebook

misli certifikat